Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

ΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑΝΑΤΟΣ FALLMERAYER(26/04/1861)

ΣΑ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑΝΑΤΟΣ FALLMERAYER(26/04/1861)
[Δυστυχώς η Μεταπολίτευση και οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι και Αμερικανοί του 21ου αι., τον έχουν «Ευαγγέλιο» και τον ακολουθούν πιστά στην ανθελληνική τους προπαγάνδα και τα ρατσιστικά τους παραληρήματα εναντίον των Ελλήνων. Και σ’ αυτόν βασίζουν τα σχέδιά τους για την Ελλάδα(σχέση με κρίση και εθνικά θέματα)]
Jakob Philipp Fallmerayer(1790-1861).  Αυστριακός περιηγητής, δημοσιογράφος, πολιτικός και ιστορικός, γνωστός για τις περιηγητικές αφηγήσεις του και τις θεωρίες του σχετικά με τη φυλετική καταγωγή των Νεοελλήνων. Στα βιβλία του «Ιστορία της χερσονήσου της Πελοποννήσου κατά τους Μεσαιωνικούς Χρόνους» και «Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων»(δεκαετία 1830) διατυπώνει την άποψη πως οι νεότεροι Έλληνες δεν κατάγονται από τους αρχαίους Έλληνες, αλλά προέρχονται από Σλάβους που εισέβαλαν στην Ελλάδα τον Μεσαίωνα και Αλβανούς που εξαπλώθηκαν(ύστερος Μεσαίωνας και νεότεροι χρόνοι) και αναμίχθηκαν με Ελληνόφωνους, αλλά μη Έλληνες το γένος Βυζαντινούς πρόσφυγες, δημιουργώντας τους νέους Έλληνες. ΖΩΗ Ο Fallmerayer καταγόταν από φτωχούς γονείς και μάλλον στην παιδική του ηλικία ήταν βοσκός. Αργότερα φοίτησε στην εκκλησιαστική σχολή του Brixen(σημ. Bressanone Ιταλίας) και στο Πανεπιστήμιο του Salzburg. Σπούδασε θεολογία, Α γλώσσες και ιστορία. Αργότερα σπούδασε την νομική επιστήμη στο Πανεπιστήμιο του Landshut(ΝΑ Γερμανία), για να αφοσιωθεί στην κλασική φιλολογία και τη γλωσσολογία. Ολοκληρώνοντας τη στρατιωτική του θητεία στο βαθμό του υπολοχαγού, έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα στη Γαλλία με το σύνταγμά του, ως δάσκαλος στο Augsburg(ΝΚ Γερμανία). Αργότερα διετέλεσε καθηγητής στο φιλολογικό λύκειο του Landshut. Περιηγήθηκε(1831-4) με τον Ρώσο στρατηγό Ostermann-Tolstoy σε Αίγυπτο, Νουβία, Παλαιστίνη, Συρία, Σποράδες, Κυκλάδες, ηπειρωτική Ελλάδα-φέρεται ότι συναντήθηκε με τον αρχαιολόγο Κυριάκο Πιττάκη-και Κωνσταντινούπολη. Έγινε(1835) μέλος της Ακαδημίας Επιστημών του Μονάχου και εγκατέλειψε(1836) την πόλη για να περιηγηθεί σε Ν Γαλλία και Ιταλία με τον φίλο του πλέον Ostermann-Tolstoy. Στην Ιταλία παρέμεινε 4 χρόνια, στη Γένοβα. Από εκεί επιχείρησε 2η περιηγητική εκστρατεία στην Α, διαπλέοντας τον Δούναβη ως τον Εύξεινο Πόντο και από εκεί σε Τραπεζούντα,  Κωνσταντινούπολη, Άγιο Όρος, Μακεδονία και Θεσσαλία. Στην 3η περιήγησή του στην Α επισκέφθηκε πάλι Κωνσταντινούπολη, τη Μ. Ασία, Συρία και Παλαιστίνη. Τις περιηγήσεις διέκοψε ο διορισμός του ως τακτικού καθηγητή της ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Επιστρέφοντας στο Μόναχο, πέραν της καθηγητικής του ιδιότητας, ο Fallmerayer ασχολήθηκε και με την πολιτική, ως βουλευτής της γερμανικής Εθνοσυνέλευσης της Φραγκφούρτης. Εξαιτίας των αντιμοναρχικών του φρονημάτων εκδιώχθηκε από το Πανεπιστήμιο και κατέφυγε στην Ελβετία. Επέστρεψε μόνον, όταν ψηφίστηκε αμνηστευτικός νόμος(1850) για όλους τους αντιφρονούντες. Τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του έζησε μακριά από την πολιτική και το πανεπιστήμιο, ως δημοσιογράφος. Αν και ως ιστορικός δε θεωρείται εξέχων, τα έργα του διακρίνονται για τη λογοτεχνική τους αξία, το κλασικό ύφος και τη γλώσσα τους. Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, ως πηγές έρευνας για τις αφηγήσεις τους, θεωρούνται τα απομνημονεύματά του. Ο αντίκτυπος της θεωρίας του για την καταγωγή των Νεοελλήνων ήταν η γενεσιουργός αιτία της ελληνικής λαογραφίας. ΘΕΩΡΙΑ ΠΕΡΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ Την εποχή της εμφάνισης της θεωρίας του περί της μη καταγωγής των νεοελλήνων από τους αρχαίους ξέσπασε μεγάλος θόρυβος στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, προκαλώντας αρνητικά σχόλια. Οι Έλληνες λόγιοι προσπάθησαν να αποδείξουν αβάσιμους τους ισχυρισμούς του με συγκριτικές μελέτες της γλώσσας, των ηθών και των εθίμων των Ελλήνων διαχρονικά. Αρκετοί Έλληνες λόγιοι δημοσίευσαν έργα. Οι εφημερίδες δημοσίευσαν πολεμικές και γελοιογραφίες εναντίον του. Διάφοροι ρήτορες τον απαξίωναν σε διαλέξεις, ενώ τα παιδιά τον αποδοκίμαζαν στο δρόμο. Χαρακτηριστικό της ανασφάλειας ή και της εχθρότητας στην θεωρία του Fallmerayer στην Ελλάδα: τα 2 επίμαχα βιβλία δεν μεταφράστηκαν στα ελληνικά και κυκλοφόρησαν το 2002 και το 1984. Η θεωρία του, αν και για πολλούς κινείται ενίοτε στα όρια της υπερβολής, εμπεριέχει έγκυρα στοιχεία, σε σχέση με την παντελή άρνηση της φυλετικής καθαρότητας. Σύμφωνα με τις απόψεις του-στηρίχθηκαν σε έργα Βυζαντινών συγγραφέων, ιστορικά στοιχεία και αρκετά σλάβικης προέλευσης τοπωνύμια της Ελλάδας-η φυλή των αρχαίων Ελλήνων εξαφανίστηκε παντελώς εξαιτίας της καθόδου σλαβικών φύλων στην Πελοπόννησο και, γενικά, την Ελλάδα(6ος αι.). Αναφέρει: «Η ελληνική φυλή έχει τελείως εξολοθρευτή από την Ευρώπη. Η φυσική ομορφιά, το μεγαλείο του πνεύματος, η απλότητα των συνηθειών, η καλλιτεχνική δημιουργία, οι αθλητικοί αγώνες, οι πόλεις, τα χωριά, το μεγαλείο των μνημείων και των αρχαίων ναών, ακόμα και το όνομα του λαού, έχουν εξαφανισθή από την Ελλάδα». Για τον Fallmerayer, πρόγονοι των συγχρόνων Ελλήνων είναι οι Σλάβοι, και οι Αλβανοί που μετανάστευσαν στην Ελλάδα τον Μεσαίωνα, εξαφανίζοντας την ελληνική φυλή. Αποτέλεσμα: οι σύγχρονοι Έλληνες αποτελούν μια σλαβική φυλή αναμεμειγμένη με Αλβανούς και Ελληνόφωνους Βυζαντινούς πρόσφυγες από Μικρά Ασία, Βόσπορο, Θράκη κλπ.: «Ούτε μία απλή σταγόνα αίματος, γνησίου ελληνικού αίματος, δεν τρέχει στις φλέβες των χριστιανών κατοίκων της σημερινής Ελλάδας. Μια τρομερή καταιγίδα διασκόρπισε έως την πιο απόμακρη γωνιά της Πελοποννήσου μια νέα φυλή, συγγενή προς την μεγάλη φυλή των Σλάβων. Οι Σκύθες-Σλάβοι, οι Ιλλυριοί-Αρβανίτες, οι συγγενικοί με τους Σέρβους και τους Βουλγάρους λαοί, είναι εκείνοι που τώρα ονομάζουμε Έλληνες. Ένας λαός με σλαβικά χαρακτηριστικά , τοξοειδείς βλεφαρίδες και σκληρά χαρακτηριστικά Αλβανών βοσκών του βουνού, που φυσικά δεν προέρχεται από το αίμα του Νάρκισσου, του Αλκιβιάδη και του Αντίνοου. Μόνο μια δυνατή ρομαντική φαντασία μπορεί να ονειρεύεται ακόμα μια αναγέννηση των αρχαίων Ελλήνων». Η θεωρία βασίζεται στην αναστροφή της εξιδανικευμένης εικόνας των Ευρωπαίων για τους σύγχρονους Έλληνες. Η σκληρή πραγματικότητα της Ελλάδας(τουρκοκρατία) ήταν η εικόνα της εξαθλίωσης και της προσαρμογής στα «βάρβαρα», κατά τους Ευρωπαίους διανοούμενους, ήθη της Α(σχόλιο: τόσο «πολιτισμένοι» ήταν που κατέστρεψαν και έκλεψαν όσα αρχαία μπορούσαν). Στο βαθμό που οι σύγχρονοι Έλληνες διέψευδαν τις προσδοκίες των ρομαντικών φιλελλήνων, άρχισε σταδιακά να αμφισβητείται και η ταυτότητά τους, δηλ. η αρχαιοελληνική καταγωγή, πάνω στην οποία θεμελίωσαν τον Νεοελληνικό Διαφωτισμό και την Επανάστασή του 1821. «Ένα διπλό στρώμα από ερείπια και ο βόρβορος δύο νέων και διαφορετικών λαών σκεπάζει τους τάφους των αρχαίων Ελλήνων. Τα αθάνατα έργα του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και μερικά ερείπια, που βρίσκονται στην Ελλάδα, αποτελούν τώρα την μόνη απόδειξη πως πριν από πολλά χρόνια υπήρχε ένας λαός σαν τους Έλληνες.» Σύμφωνα με τον Fallmerayer, ο εκσλαβισμός και ο εξαλβανισμός περιοχών της ελλαδικής επικράτειας νόθευσε και εξαφάνισε μέσω της φυλετικής επιμειξίας την αρχαιοελληνική φυλή και τον πολιτισμό της. Σύμφωνα με το επιχείρημα της φυλετικά ανόθευτης ιστορικής κοινότητας, οι σύγχρονοι Έλληνες δεν είναι γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων και συνεπώς είναι λάθος ν’ αντιμετωπίζονται ως τέτοιοι. Η άποψή του προκάλεσε σημαντική κρίση στη σχέση που δημιούργησαν οι σύγχρονοι Έλληνες με την ταυτότητα, το παρελθόν και την ιστορία τους. Η αμφισβήτηση της καταγωγής από τους αρχαίους προγόνους έθεσε ζήτημα επαναπροσδιορισμού της εθνικής ταυτότητας. Το ζήτημα της ιδιαιτερότητας και μοναδικότητας του ελληνικού έθνους τέθηκε σε επαναδιαπραγμάτευση. Οι ιστορικοί που αντικρούσαν τη θεωρία του υποστηρίζουν πως ο Fallmerayer παρερμήνευσε χωρία Βυζαντινών ιστορικών. Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος ήταν ο Έλληνας ιστορικός που έλεγξε ως εσφαλμένη τη θεωρία του στη μελέτη του περί της εποίκισης των Σλάβων στην Πελοπόννησο. Το ζήτημα της καταγωγής των σύγχρονων Ελλήνων τέθηκε στο επίκεντρο της έρευνας της ελληνικής και ξένης ιστοριογραφίας της περιόδου, επηρεασμένης από το ρομαντικό ιστορισμό. Το πλαίσιο στο οποίο έγινε αυτός ο προσδιορισμός ήταν πολιτισμικό. Εφόσον ο ελληνικός πολιτισμός επιβιώνει ιστορικά, είναι διαχρονικός, ενιαίος και μοναδικός, καθώς παρουσιάζεται σ’ όλη την διάρκεια της ιστορικής του πορείας να έχει αφομοιωτικές δυνατότητες των εξωγενών στοιχείων, διατηρώντας τον πυρήνα της ταυτότητάς του. Αυτή ήταν η βασική ιδέα, μέσω της οποίας επιχειρήθηκε η αποκατάσταση της ιστορικής συνέχειας του ελληνικού έθνους ανά τους αιώνες και η αντίκρουση της θεωρίας Fallmerayer. ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΕΛΛΗΝΩΝ «Η πόλη μας ομολογείται (αναγνωρίζεται) ως η αρχαιότατη, ….Γιατί εμείς κατοικούμε σ’ αυτήν την πόλη, χωρίς να διώξουμε από εδώ άλλους, ούτε την βρήκαμε έρημη, ούτε έχουμε συγκεντρωθή μιγάδες από πολλά έθνη, αλλά η καταγωγή μας είναι τόσο καλή και γνήσια, ώστε την γη από την οποία γεννηθήκαμε, την ίδια κατέχουμε χωρίς καμία διακοπή(όλον το χρόνο),επειδή είμαστε αυτόχθονες και μπορούμε να ονομάσουμε την πόλη με τα ίδια ονόματα που δίνει κάποιος στους πλησιέστερους συγγενείς του» Ισοκράτους Πανηγυρικός, 23-24(380 π.Χ). Η ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΤΟΥ Οι επιστήμες προοδεύουν. Σήμερα οι έρευνες στην ιστορία των λαών δεν περιορίζονται μόνο στα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα. Πολλές επιστήμες επιστρατεύονται για την εξαγωγή ακριβέστερων και πιο αντικειμενικών συμπερασμάτων πάνω στην ανθρώπινη ιστορία. Μια από είναι και η γενετική, η ακριβεστέρα όλων. Η μελέτη του DNA, αποκαλύπτει την καταγωγή και χρησιμοποιείται από την παλαιοντολογία μέχρι την αστυνομία. Έχουν γίνει τέτοιου είδους έρευνες που να αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες ήμαστε πάντα Έλληνες; Βεβαίως έχουν γίνει και μάλιστα επίσημες πανεπιστημιακές αλλά έχουν προβληθεί ελάχιστα. ΕΡΕΥΝΕΣ Τα «ελληνικά» ΜΜΕ πρόβαλλαν τη σκοπιανή έρευνα, που «αποδεικνύει» ότι οι Έλληνες καταγόμαστε από την Αφρική. Την απάντηση όμως του Έλληνα καθηγητή Γενετικής από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, την παρουσίασαν μόνο τα μικρά κανάλια. Ο Κώστας Τριανταφυλλίδης κατηγόρησε τους Σκοπιανούς καθηγητές σαν κοινούς απατεώνες. Η έρευνά τους ήταν μισθωμένη και είχε πολιτική σκοπιμότητα. Το ανθρώπινο DNA αποτελείται από τμήματα που επιμολύνονται όταν πάθει ο άνθρωπος μια ίωση ή όταν τσιμπηθεί από ένα κουνούπι. Τότε το DNA του ιού μεταφέρεται(τμήμα του) στο ανθρώπινο DNA. Έτσι άλλωστε οι επιστήμονες καταλαβαίνουν τι αρρώστιες έχει περάσει ένας λαός. Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Τριανταφυλλίδη μελέτησαν οι Σκοπιανοί αυτό το μέρος του DNA. Αν το κουνούπι που σε τσίμπησε προέρχεται από την Αφρική, σου μεταφέρει γονότυπο από την Αφρική. Είπε ακόμη ότι σε διεθνές επίπεδο, για έρευνες ανακάλυψης της καταγωγής λαών, όλα τα πανεπιστήμια ερευνούν το μιτοχονδριακό DNA, το οποίο μεταβιβάζεται από την μητέρα στο παιδί και δεν «επιμολύνεται» με ξένα DNA. Επί πολλά έτη γενετιστές από ευρωπαϊκά πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα μελέτησαν το μιτοχονδριακό DNA των σημερινών πληθυσμών της Ευρώπης και της Εγγύς Ανατολής και ανακάλυψαν τις σχέσεις που τους συνέδεαν πριν 75.000 χρόνια. 28 πανεπιστήμια της Ευρώπης ξεκίνησαν(1990), υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Συμμετείχαν: Αγγλία, Ιταλία, Ρωσία, Γερμανία, Δανία, Ιρλανδία, Ρουμανία, Τσεχία, Ισραήλ, Εσθονία, Ιράκ, Συρία. Έκαναν έρευνες DNA για τους κατοίκους της Ευρώπης. Από πλευράς Ελλάδας συμμετείχε το Τμήμα Γενετικής και Μοριακής Βιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπό τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη. Η έρευνα αυτή ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, διότι απέδειξε ότι οι σημερινοί Έλληνες είναι απευθείας απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Απέδειξε ότι οι σημερινοί Έλληνες έχουν κατά 70% το ίδιο DNA, με τους αυτόχθονες κατοίκους της Ελλάδας της προϊστορικής εποχής. Το υπόλοιπο 30% από περιοχές της Εγγύς Ανατολής(νεολιθικά χρόνια) οι οποίες κατοικούνταν ελληνικά φύλα. Η έρευνα λέει δηλ. ότι οι πρόγονοι του Περικλή, του Σωκράτη, του Αριστοτέλη είμαστε εμείς, έχουμε το ίδιο DNA. Σε ποσοστό 99,5%. Η έρευνα αυτή δεν προβλήθηκε από τα ΜΜΕ και δεν πέρασε στην εκπαιδευτική ύλη. Δημοσιεύτηκε στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»(08/12/2000) και στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ» (02/04/2005). Άλλη μια έρευνα έγινε από το Πανεπιστήμιο του STANDFORD των ΗΠΑ και της Παβίας της Ιταλίας. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»(06/11/2005). Το δημοσίευμα είχε τίτλο «ΚΑΘΑΡΟ ΤΟ DNA ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Το δημοσίευμα απαντά ευθέως στον περιβόητο Fallmerayer. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν και ο κ. Τριανταφυλλίδης με την ερευνητική του ομάδα, από το ΑΠΘ. Η έρευνα απέδειξε ότι η θεωρία Fallmerayer είναι λάθος. Απέδειξε ότι οι Έλληνες παρ’ όλα τα 400 χρόνια σκλαβιάς στους Τούρκους, δεν αλλοιώθηκαν γενετικά. Όποιοι θέλουν να δουν περισσότερα στοιχεία, πρέπει να διαβάσουν το βιβλίο του κ. Τριανταφυλλίδη «Η ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» από τις εκδόσεις «Γαληνός». Υπάρχει όμως ένα ακόμη βιβλίο, πιο εκλαϊκευμένο, το «ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΙ ΕΣΜΕΝ» των εκδόσεων «Κάδμος». ΕΛΛΗΝ Ο γενάρχης των Ελλήνων. Γιος του Δευκαλίωνα(ή του Δία) και της Πύρρας, αδελφός του Αμφικτύωνος και πατέρας των Αιόλου, Ξούθου, και Δώρου. Κάθε ένας από τους γιούς του ίδρυσε από ένα πρωτεύον ελληνικό γένος: ο Αίολος τους Αιολείς, ο Δώρος τους Δωριείς. Από τους υιούς του Ξούθου, Αχαιό και Ίωνα προέρχονται οι Αχαιοί και οι Ίωνες. Σύμφωνα με τον Ησίοδο στα Ηοίαι ή Κατάλογος Γυναικών, από την ένωση της αδελφής του Έλληνος, Πανδώρας με τον Δία, γεννήθηκε ο Γραικός από τον οποίο προέρχονται οι Γραικοί. Από την ένωση της άλλης αδερφής του Έλληνος, Θυίας με τον Δία, γεννήθηκαν ο Μάκεδνος από τον οποίο προέρχονται οι Μακεδόνες και ο Μάγνος από όπου οι Μαγνήσιοι. Το όνομα Έλληνες και Ελλάς, προέρχεται από τις ελληνικές ρίζες Ελ και Λας, που σημαίνουν αντίστοιχα Φως και Λίθος. Επομένως Ελλάς σημαίνει «Γη του Φωτός» και Έλληνες οι κάτοικοί της. Το εθνόνυμο Έλληνες χρονολογείται από την εποχή του Ομήρου. Στην Ιλιάδα, Ελλάς και Έλληνες ήταν τα ονόματα της φυλής(και Μυρμιδόνες) εγκατεστημένης στη Φθία, στην περιοχή γύρω από τον Σπερχειό π. στη σημ. Φθιώτιδα, με ηγέτη τον Αχιλλέα. Η ετυμολογία της λέξεως Έλλην προκαλεί συζητήσεις. Η επικρατέστερη άποψη: προέρχεται από τους Σελλούς(< θ. σελ- = φωτίζω), το ελληνικό φύλο της Ηπείρου που ήταν ιερείς της Δωδώνης. Μέρος αυτών μετανάστευσε στη Φθία. Άλλες απόψεις σχετίζουν το όνομα Έλλην με το θέμα ελλ-(= ορεινός) ή με τη λέξη λλοψ(=άφωνος, άφθογγος). Είχε επικρατήσει (7ος αι. π.Χ.) η ονομασία Πανέλληνες. Από εκεί αποσπάστηκε και γενικεύτηκε η ονομασία Έλληνες, εξ ου και ο τονισμός, Έλλην αντί Ελλήν. Αργότερα, με την εξάπλωση του Χριστιανισμού, ο όρος Έλλην σήμαινε τον ειδωλολάτρη ή τον μη χριστιανό. Οι κάτοικοι της Ελλάδας λέγονταν Ελλαδίτες. Όταν ο Χριστιανισμός έπαψε να απειλείται από τις παγανιστικές θρησκείες, ο όρος Έλλην άρχισε να χρησιμοποιείται δειλά δηλώνοντας την καταγωγή. Από το 1823 Έλλην ονομαζόταν ο κάθε ένας με πίστη στον Χριστό εάν οι Έλληνες ελευθέρωναν την περιοχή τους από τους Οθωμανούς Τούρκους και κάθε ένας που πολιτογραφούταν στο ελληνικό κράτος. Δηλ. Έλλην μπορεί να είναι ο κάθε ένας βουλγαρικής καταγωγής από ένα σημείο που η Ελλάδα ελευθέρωσε κατά την Ελληνική Επανάσταση. Μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του Ελληνικού Κράτους, η ονομασία επανήλθε ως επίσημη. ΕΛΛΗΝΕΣ Έθνος που κατοικεί κυρίως στα Ν Βαλκάνια. Κατοίκησαν τον χώρο που σήμερα ονομάζουμε Ελλάδα από τις αρχές της 2ης χιλιετίας π.Χ., και την Κύπρο(μέσα ίδιας χιλιετίας). Οι Έλληνες ίδρυσαν αποικίες γύρω από τη Μεσόγειο. Μετά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου οι πόλεις και οι αποικίες τους έφτασαν μέχρι την σημ. Ινδία. Σήμερα το ελληνικό έθνος είναι διασκορπισμένο σ’ όλο τον κόσμο. Η πλειοψηφία παραμένει εντός των ορίων του σημερινού ελληνικού κράτους και της Κύπρου(2ο ελληνικό κράτος). Ιστορικά, ελληνικοί πληθυσμοί κατοικούν σε Κάτω Ιταλία και Σικελία(Μεγάλη Ελλάδα αρχαιότητας), στην Κορσική και τα απέναντί της παράλια της σημ. Γαλλίας, στα παράλια της Μικράς Ασίας, στον Πόντο και την Β. Ήπειρο που ανήκει στην Αλβανία. Ισχυρές ελληνικές παροικίες έχουν δημιουργηθεί από Έλληνες μετανάστες σε όλο τον κόσμο. ΑΛΛΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΡΑΙΚΟΙ Το όνομα Γραικός είναι αρχαιότερο του ονόματος Έλληνας. Σε μια επιγραφή (4ος αι. π.Χ.) αναφέρεται ότι Έλληνες ονομάστηκαν αυτοί που αποκαλούνταν πριν Γραικοί. Ο Αριστοτέλης στα «ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΑ» του σημειώνει ότι «στην περιοχή της Δωδώνης στην Ήπειρο κατοικούσαν οι Σελλοί που αποκαλούνταν τότε Γραικοί και τώρα Έλληνες». Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα φύλα της Ιταλίας εξαιτίας της επαφής τους με την Ήπειρο, γνώρισαν τους Γραικούς και αποκαλούσαν έτσι όλους τους Έλληνες ενώ κάποιοι άλλοι ότι το φύλο των Γραικών ίσως μετανάστευσε στην Βοιωτία, από όπου μετακινήθηκε και ίδρυσε αποικία στη Ν. Ιταλία(8ος αι. π.Χ.)(η άλλη εκδοχή είναι ότι οι κάτοικοι της πόλης Γραία της Βοιωτίας ίδρυσαν την αποικία Κύμη στην Ιταλία και από το όνομα της πόλης ονομάστηκαν Γραικοί).  Εκεί οι γηγενείς της Ιταλίας γενίκευσαν την ονομασία Γραικοί(λατινικά Graeci) για όλους τους Έλληνες και αυτή μετά εξαπλώθηκε σ’ όλες τις γλώσσες τις Δ. Ευρώπης, στις οποίες τα ονόματα Έλληνες και Ελλάδα είναι: Greeks και Greece(αγγλικά), Grecs και Grèce(γαλλικά), Griechen και Griechenland(γερμανικά), Greci και Grecia(ιταλικά), Griegos και Grecia(ισπανικά). Με την πάροδο του χρόνου η λέξη Γραικός άρχισε να σημαίνει τον επιπόλαιο και τον τυχοδιώκτη. Πήρε(Μεσαίωνας) την σημασία του ελληνορθοδόξου. Ένθερμος υποστηρικτής του ονόματος αυτού ήταν ο Αδαμάντιος Κοραής επειδή «έτσι μας ονόμαζαν τα φωτισμένα έθνη της Ευρώπης». ΡΩΜΙΟΙ Ενώ η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία εκχριστιανιζόταν, οι Έλληνες αυτοαποκαλούνταν, αφού η ονομασία Έλλην σήμαινε πλέον τον ειδωλολάτρη, Ρωμαίοι ή Ρωμιοί. Όνομα με πολιτικές προεκτάσεις αφού δήλωνε όλους τους ελεύθερους πολίτες της Αυτοκρατορίας και όχι την καταγωγή τους. Οι ίδιοι ονόμαζαν το κράτος τους Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και όχι Βυζαντινή, ενώ η Κωνσταντινούπολη αρχικά ονομάστηκε Νέα Ρώμη. Κατά τη Δ της Αυτοκρατορίας και την αποκοπή περιοχών που κατοικούνταν από αλλοεθνείς, ταυτίζεται με το ό,τι σήμερα ονομάζουμε Έλληνα, αποκτά δηλ. εθνικό χαρακτήρα. Η ονομασία Ρωμιός στην τουρκοκρατίας την αίγλη του «αυτοκρατορικού» Ρωμαίος και με τις σκληρές συνθήκες της υπό ζυγόν διαβίωσης αποκτά την χροιά του καταφερτζή, του καπάτσου, του ξύπνιου. «Από τις αρχές του 20ου αι. το «Ρωμιός» χρησιμοποιήθηκε ως αντίθεση προς τον μιμητισμό της Ευρώπης, τη λαϊκή χριστιανική βυζαντινή Α(αλλά όχι ανατολίτικη) φυσιογνωμία του Νεοέλληνα». Οι Λατίνοι συνέχισαν να χαρακτηρίζουν τους Έλληνες Γραικούς. Η ονομασία Ρωμιός συνηθίζεται χρησιμοποιείται ακόμα στην Ελλάδα και την Τουρκία(Rum - Ρουμ). ΓΙΟΥΝΑΝ(ΙΩΝΕΣ)(YUNAN). Ίωνες, ονομάζουν οι λαοί της Α τους Έλληνες. Προέρχεται από την περσική λέξη Yauna, από το όνομα Ιωνία. Οι Πέρσες ήρθαν σε επαφή με τους Έλληνες της Μικράς Ασίας, συγκεκριμένα με τους Ίωνες(6ος αι. π.Χ.), τους οποίους κατέκτησαν. Έτσι ονόμαζαν όλους τους Έλληνες ανεξαιρέτως. Έτσι, η χρήση της ονομασίας επεκτάθηκε σ’ όλους τους λαούς υπό περσική κατοχή και γενικά ολόκληρη την Α..  ΓΙΑΒΑΝ(YABAN Ή JAVAN) Μ’ αυτή την ονομασία είναι γνωστοί οι Έλληνες στους λαούς της Α Μεσογείου από την βιβλική εποχή. Αναφέρονται ως ο λαός που εγκαταστάθηκε στα Βαλκάνια. Η ονομασία Γιαβάν είναι συγγενική του Γιουνάν. ΑΧΑΙΟΙ, ΔΑΝΑΟΙ, ΑΡΓΕΙΟΙ Με τις ονομασίες αυτές αναφέρονται οι Έλληνες από τον Όμηρο. Οι Αχαιοί ήταν η 1η ελληνική φυλή που μετακινήθηκε και κυριάρχησε στην Ελλάδα. Το όνομα Αργείοι προέρχεται από το Άργος, αρχική πρωτεύουσα των Αχαιών. Η ονομασία Δαναοί προέρχεται από το ομώνυμο φύλο που εξουσίαζε αρχικά την περιοχή κοντά στο Άργος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου